Rich Media – Ön is felfigyel rá!

Publikálva:    Kategória: E-Business    Kommentek: 
rich media - ön is felfigyel rá

Szöveges hirdetések, banner hirdetések… Mindannyian találkoztunk már velük. Rájuk klikkelve egyszerűen a hirdető oldalára jutunk. De vajon van lehetőség egy hirdető számára továbblépni? Esetleg több értéket adni a hirdetésen keresztül annak az oldalnak a tartalmához, ahol megjelenik? Nos erre a válasz szerencsére igen.

 

A válasz neve: Rich Media.

Ötvözi a tetszetős megjelenést az interaktivitással.

 

De milyen lehetőségek is rejtőznek az ilyen típusú hirdetésekben?

Például megváltozhat a méretük mikor rájuk visszük az egeret, megjelenhet bennük akár weboldalunk kicsinyített, egyszerűsített verziója, vagy akár videókat is megjeleníthetünk bennük.

 

rich media hirdetés

 

A teljesség igénye nélkül itt egy további lista a lehetőségekről:

  • Termék bemutatók
  • Céges bemutatkozások
  • Sikertörténetek
  • Interaktív alkalmazások (pl.: egy kalkulátor)
  • Kuponok és akciók megjelenítése
  • Termék/szolgáltatás információk
  • Űrlapok
  • Humor
  • Animációk
  • Direkt kapcsolatfelvételi lehetőség e-mailben, telefonon
  • RSS
  • Prezentációk
  • Közösségi média megosztás motiválása

kreatív rich média hirdetés

 

Ám ezek csak cseppek a tengerben, hiszen gyakorlatilag határtalan a variációk tárháza.

 

Hátránya:

Hátránya a Rich Media hirdetéseknek, hogy elkészítésük több időt, energiát, és pénzt emészt fel.

Előnye:

Ezzel szemben óriási előnyük, hogy a látogató anélkül szerezhet információt cégünkről, esetleg böngészhet termékeink között, hogy elhagyná azt az oldalt, ahol a hirdetésünket felfedezte. Ezzel kevésbe zavarjuk meg a böngészés élményét, vagyis jóval több értéket adunk, mint egy hagyományos banner vagy egy szöveges hirdetés által. Emellett számunkra, a hirdetők számára is óriási előny, hogy nem vagyunk kötve a standard banner méretekhez, hiszen mint korábban írtam a hirdetés képes arra, hogy ha a user ráviszi az egeret, akkor “kinyílik”, és nagyobb felületet ad tartalmunk megjelenítéséhez. Talán úgy a legegyszerűbb ezt elképzelni, hogy alaphelyzetben csak a honlapunk fejlécét látja a látogató, amely a bannerhely méretével egyezik meg, de mikor ráviszi az egeret, akkor láthatja a teljes honlapunkat.

 

3 további indok, amiért érdemes elfelejteni a hagyományos banner, és szöveges hirdetéseket:

 

1. A Rich Media hirdetések több ügyfelet hoznak, jobban teljesítenek, mint a hagyományos hirdetési formák

A rich media hirdetések hatékonysága akár 300%-3000%-al meghaladhatja a hagyományos hirdetések hatékonyságát.

 

2. A Rich Media hirdetések kiválóan mérhetőek, és több mutató áll rendelkezésre mint a hagyományos hirdetések esetében

 

A teljesség igénye nélkül pár mérhető adat:

  • Hányszor nyílt ki a hirdetés
  • Mennyi ideig foglalkozott a látogató a hirdetésünkkel
  • Megnézték e a videót, és ha igen, akkor meddig, továbbá hányan nézték végig

 

3. A rich media hirdetésekre sokkal többen emlékeznek

A Unicast és a ViewPoint egy közös kutatása például rámutatott, hogy a rich media hirdetések sokkal nagyobb %-ban eredményeznek vásárlási szándékot, hívják fel a figyelmet az adott márkára, és sokkal kedveltebbek hagyományos elődjeiknél. A Unicast Video és a Unicast HD3D hirdetési formátumai túlszárnyalták a GIF és az egyszerűbb rich media formátumok által produkált eredményeket. Számszerűsítve egészen pontosan: 229%-al márka ismertség terén, 108%-al a hirdetés kedveltsége terén, 79%-al a vásárlásra való motiválás terén, és 77%-al a márka kedveltség terén.

A Nielsen kutatásához igazodva, az online videókra (amik ugyebár a rich media részét képezhetik) sokkal könnyebben visszaemlékezünk, mint a TV reklámokra. Számszerűen 65%-al jobban. Az online videó által közvetített üzenetre 39% a visszaemlékezés aránya, míg a TV hirdetések esetében ez mindössze 21%.

 

A BMW Rich Media reklámja:

 

További kutatási eredmények:

A DoubleClick kutatása szerint azok a rich media hirdetések, amelyek tartalmaznak videót is, nagy mértékben túlszárnyalják az egyéb kreatív hirdetési formátumokat. Ideértve flash és a képes hirdetéseket. A kutatás a vásárlási szándékot méri.

Az eredmények azt mutatják, hogy azok a látogatók, akik videót látnak a rich media hirdetésben, könnyebben vásárolják meg a hirdetett terméket/szolgáltatást. A kutatás alapjául szolgáló adatok több ezer kampányból származnak.

 

A fogyasztó minden hirdetés megtekintés után kapott egy rövid kérdőívet, amelyből a rendszer megállapította, hogy valóban megtekintette-e a hirdetést.

 

A végeredmény szerint azok a rich media hirdetések, amelyek videót tartalmaznak, átlagosan 1,16% növelik a vásárlási szándékot, azokhoz viszonyítva, akik nem látták a hirdetést. Ugyanez az adat az egyszerű flash hirdetések esetében 0.26%, vagyis a videót tartalmazó hirdetések több mint 4* hatékonyabbak. A márka kedveltségét tekintve pedig még nagyobb a kettő közötti különbség, hiszen a rich media hirdetések esetében 2.3% a növekedés, míg a flash hirdetések mindössze 0.15% növekedést okoznak.Érdemes tehát kampányunkat videót tartalmazó rich media hirdetésekkel indítani, majd mikor már szűkebb költségvetéssel kell dolgoznunk, akkor válthatunk flash, vagy kép (jpg, gif) alapú hirdetésekre.

 

Rich Media hirdetés iPad-en:

 

Egy kis kitekintés Japán felé…

Az  MSN japán főoldalán végzett kutatás szerint a lenyitható rich media hirdetésre nem kevesebb, mint 210%-al emlékeztek többen, mint a hagyományos banner hirdetésre.

Ugyanez a kutatás továbbá arról is beszámol, hogy a kulcs a figyelem felkeltésében az interaktivitás, amely még akkor is 70%-al figyelemfelkeltőbb, ha csak egy olyan interakcióról van szó, amely mindössze a kurzor hirdetés fölé vitelével jelenik meg.

 

Az Eyeblaster által készített tanulmány szerint a Rich Media szintén növeli a konverziót (ROI-t)

A tanulmányban az Eyeblaster egy jól ismert, világszerte hirdető cég online kampányait vizsgálta. 25 kampány került górcső alá, amelyek összesen 340 millió megjelenést produkáltak. A hirdetések 74%-a volt rich media hirdetés, és 26% volt hagyományos banner.

 

Az eredmény:

 

A hagyományos bannerek konverziója 0.70%

A lenyíló Rich Media bannerek konverziója pedig 1.6%

 

Vagyis a lenyíló bannerek több mint dupla olyan hatékonyak voltak, mint a hagyományos bannerek. Ez persze nem jelenti azt, hogy ez mindig így is lesz, de egyértelműen rámutat egy hatékonyságbeli különbségre a 2 hirdetési formátum között. Az alábbi ábrán (Leghatékonyabb 10 kampány és 10 Legrosszabbul teljesítő kampány) jól látható, hogy a hagyományos bannerek lehúzták azon kampányok hatékonyságát, ahol nagyobb %-ban voltak jelen:

 

rich média statisztika

 

Érdemes továbbá tudni, hogy a rich media hirdetések a konverziós útvonalak 98%-ban benne voltak. Sőt! Az esetek 82%-ában a konverzió előtt az utolsó megtekintett tartalom a rich media hirdetés volt.

 

A VideoEgg (Ma már Saymedia) és a comScore kutatása szintén érdekes eredményeket produkált

A kutatás szintén a rich media hirdetéseket, illetve a hagyományos banner hirdetéseket hasonlította össze. Azt a teóriát akarták bizonyítani, miszerint azok a hirdetések, amelyek tartalmaznak videót, sokkal jobban magukkal ragadják a látogatót.

Emellett arra is keresték a választ, hogy mennyit számít a kontextus, vagyis, hogy milyen környezetben helyezik el a hirdetéseket. A kutatáshoz az adatokat 14 000 internetező nyújtotta. Résztvevő cégek: Doritos, GE, Hyundai, Telus, Toshiba and Alliance Releasing

 

Az eddigiek alapján nem túl meglepő, hogy most is a videót tartalmazó hirdetések bizonyultak hatékonyabbnak, vagyis ezek hoztak több ügyfelet. A lenyíló bannerek ebben a kutatásban is több mint kétszer olyan figyelemfelkeltőnek bizonyultak, mint a hagyományos társaik. De ezt már tudjuk a többi kutatásból is…

 

Ami ennél még szembetűnőbb eredmény, az a kontextussal kapcsolatos. Azt hinnénk, hogy minél relevánsabb a hirdetés a környezetében elhelyezkedő tartalomhoz, annál jobban teljesít, de ebben az esetben ez nem így volt.

 

A VideoEgg elnöke, Troy Young, egyenesen azt nyilatkozta :

 

„A kutatás során a hirdetések teljesítménye nem különbözött  említésre méltó mértékben a különböző kontextusokban. Néhány márka esetében van ugyan összefüggés a tartalom és hirdetés között, de egy igazán jó hirdetés  önmagában, a környezettől függetlenül is megállja a helyét.

 

Összességében tehát, ha azt akarjuk, hogy a propagandánk működjön, akkor olyan hirdetést kell készítenünk, ami magával ragadja az embereket. Érdemes elgondolkodni továbbá azon, hogy számos médiaterv esetében megéri e  3* 5* többet kifizetni a relevánsabb tartalom célzása végett”

 

Remélem sikerült alátámasztani, hogy a Rich Media hirdetések nemcsak hatékonyabbak, mint a hagyományos szöveges és banner hirdetések, de több interaktivitást, funkciót, értéket képesek adni mindazok számára, akik honlapján megjelennek, illetve természetesen a látogatók számára is.

 

Az alábbi linken egy elismert nemzetközi Rich Media hirdetéseket készítő cég, már elkészült hirdetéseit lehet megtekinteni, amelyek jól reprezentálják, hogy hány féle módon lehet effektívvé tenni egy Rich Media hirdetést: Pointroll Rich Media hirdetései

 

Vagy ízelítőül tekintse meg az alábbi videót:

 

 

Rich Media – Ön is felfigyel rá!
Szerző: 
Az Üzleti Ajánlatok.hu online marketing menedzsere. El sem hiszem, hogy már 10 év eltelt azóta, hogy "megmérgezett" az online marketing szakma. Otthon lenni ezen a területen folyamatos önfejlesztést igényel szinte napi szinten. Persze lehet, hogy csak az én elvárásaim magasak... Igyekszem minél több tippet, trükköt megosztani, hogy egy kicsit Ön is elmerüljön az online marketing útvesztőjében, egy kellemes kávészünetben, itt a Business Café-ban.
comments powered by Disqus