Még ha teljesen legálisan küldünk is több tízezer hírlevelet naponta, tisztában kell lennünk a kéretlen tartalmakat „elfogó” szűrők működésével. A spamszűrők különféle feltételek megléte alapján (azokat súlyozva) döntik el, egy üzenet kéretlen-e, s előfordulhat, hogy több feltétel együttes teljesülése esetén a levél nem jut el a címzetthez. Gyanús tényezők például az INGYEN!, a pénzvisszafizetési garancia, az olcsó, a nyeremény, az akció kifejezések, a harsány színek, a felkiáltójelek halmozása vagy a nem megfelelő html kódolás. Minden szerver másként súlyoz, a feltételek folyamatosan változnak, bővülnek, sőt, a spamszűrők még egymással is szinkronizálják legfrissebb eredményeiket.
Mivel partnereink többsége elsődlegesen a napi hírlevélből tájékozódik az aktuális kereskedelmi lehetőségekről (sokaknak első reggeli olvasmányuk), létfontosságú a spamszűrők kikerülése és a tartalom azonnali láthatósága. Ennek érdekében 2013. december 20-ával az alábbi módosításokat hajtottuk végre:
1. Minél kevesebb statikus, és minél több dinamikus (napi, partnereinktől származó) tartalom alkalmazása. A fix fejlécek csökkentésének eredményeként a belföldi és a külföldi keresletek ugyanabban a rovatban kapnak helyet.
2. A képi elemek, grafika kiiktatása (ezáltal az e-mail méretének csökkentése), harsány színek kerülése.
3. Egyszerű formátum bevezetése, a tartalom hangsúlyozása.
4. A hivatkozások számának minimumra csökkentése.
5. E-mail címünk, telefonszámunk feltüntetése.
6. Hangsúlyosabb leiratkozás funkció a hírlevél láblécében.
A napi hírlevél megjelenése attól is függ, ki milyen e-mail klienst használ (és ezekből igen sok létezik), mindenesetre igyekeztünk mobil eszközökre is optimalizálni a formát, így az üzenet szélességben összenyomva is olvasható marad.
Ön is úgy gondolja, hogy lényegesebb a széles üzleti közönség elérése, mint a színes külcsín? Vagy jobban tetszett a régi? A cikk után a kommentár panelben várjuk véleményét!