Jobb tartalom = Több látogató! Most kiderül miért!

Publikálva:    Kategória: E-Business    Kommentek: 
honlap tartalom

Attól függetlenül, hogy mennyire ismeri az online marketing világát, nagy esélye van, hogy már jópárszor hallotta azt az alapigazságot, miszerint az Interneten a tartalom a király! Ennek nyomós oka van! Az igazán átgondolt, szórakoztató, könnyen olvasható tartalom kulcsszerepet játszik azon csalik garmadájában, amelyek végül számos potenciális fogyasztót csábíthatnak websitejára. Ráadásul a közösségi média révén, vagy akár e-mailen keresztüli megosztásnak köszönhetően ezek a potenciális fogyasztók könnyen mégtovább sokasodhatnak. Azt pedig szinte mondanom sem kell, hogy jelentősen növekedhet láthatósága a keresőkben.

 

Sokan elfelejtik, főleg a keresőoptimlizáló szakemeberek, hogy az emberek nem csak tartalmat, hanem értéket is keresnek. Ezt mindig vegye figyelembe, ha esetleg egy cégnek helyezi ki ezt a tevékenységet!

 

A saját bőrömön is megtapasztaltam már többször is az igazán jó, informatív tartalom hiányát. Például a nyáron vásároltam a Vaterán egy fenyő sarok számítógépasztalt. Szerettem volna (és még mindig szeretnék) eltüntetni rajta egy-két kissebb karcolást, illetve kopást. Házilag szerettem volna megcsinálni, és elkezdtem magyarul, és angolul is útmutatókat keresgélni hozzá a jó öreg Google segítségével. Mit ne mondjak, töménytelen mennyiségű használhatatlan tartalmon kellett magam átrágnom. Vagy nem voltak érthetőek, vagy agresszíven rám akartak tukmálni valamilyen terméket.

Közben eszembe is jutott a jó öreg “Help me imagine” koncepció, miszerint még akkor is, ha egy cikken keresztül saját termékemet akarom eladni, akkor segítek elképzelni a potenciális fogyasztónak, adott esetben egy konkrét példán keresztül, hogy milyen úton, módon fog az neki tényleges hasznot hozni, amivel azonosulni tud.

 

Másfelől viszont szerencsére belefutottam pár olyan oldalba is, ami televolt hasznos tippekkel, független termékértékelésekkel, és útmutatókkal, hogy hogyan kell ezt csinálni. Azt hiszem Ön is kitalálja, hogy melyiket raktam be a könyvjelzők közé!

 

Az igazán emlékezetes, szórakoztató, könnyen érthető tartalom az, amely nem csak odavonzza honlapjára a látogatót, hanem megakadályozza azt is, hogy esetleg az egyik versenytársánál találja meg azt amit keresett!

 

Gondoltam Önnel is megosztok egy pár hasznos tippet, amivel javíthat honlapjának tartalmán és egyben szerezhet magának több látogatót. Lássuk, mik is ezek!

 

Tartsa észben, hogy elsősorban nem a keresőrobotoknak, hanem a látogatóknak készül a tartalom

Az elsődleges cél mindig az legyen, hogy a látogatónak értékes információt adhasson át! Fontos, hogy érthetően fogalmazzon, és tartózkodjon az olyan kifejezésektől, amit a látogató nem biztos, hogy érteni fog. Minél egyszerűbb annál jobb.

 

Ajánlom figyelmébe Edward de Bono – Simplicity c. könyvét.

 

Véleményem szerint például nem az a zseni aki hihetetlen komplexen gondolkodik, és szinte mindenre talál megoldást, hanem az, aki az igen bonyolultnak tűnő dolgokat is annyira le tudja egyszerűsíteni, hogy bárki megértse. Mert ki tudja? Lehet éppen egy ilyen cikk fog valakit elindítani egy adott szakmában…

 

A honlapján elhelyezett kereső is igen hasznos adatokat tárol a látogatók információ igényéről

Sokszor előfordul, hogy látogatói olyan témakörökben keresnek tartalmat honlapján, amire nem is gondolt volna. Érdemes tehát időről-időre ellenőrizni, hogy látogatói milyen kulcsszavakat használnak, hogy tartalmakat keressenek websiteján, hiszen sokszor ezekből származnak a legjobb ötletek az új cikkekhez.

Ezen kívül azt is megállapíthatja, hogy az adott időpontban az Ön honlapjának tartalma mennyire van egyensúlyban a látogatói igényeivel. Vagyis megtalálják-e rajta, amit keresnek. Ez jó irányvonalat adhat a fejlesztésekhez is.

 

Határozza meg a keresett információban rejlő látogató potenciált

Most, hogy már vannak ötletei a látogatók információ igényéről, kezdődhetne is munka, ha nem lenne még egy fontos lépés: Mielőtt hozzálát a munkának érdemes ellenőrizni, hogy megéri-e a tartalom létrehozása a befektetett időt és energiát.

 

Hányan tartanak igényt az adott információra? Hány látogató érkezhet a keresőkből a tartalomnak köszönhetően? Honlapját milyen mértékben lehet az adott tartalomra optimalizálni?

 

Tipp: Használja az ingyenes Adwords kulcsszó elemzőjét!

 

Mindig egy-egy témát célozzon cikkeivel, és ne kulcsszavakat

Mindig a látogatókat tartsa szem előtt, mikor megtervezi a tartalmat. Ne hagyja, hogy egy adott kulcsszó limitálja az igényelt információ átadásában! Tartsa észben, hogy a legértékesebb tartalom sokszor nem is a cikkben van, hanem akár egy olyan hozzászólásban, amit egy látogató küldött be, vagy tett hozzá például a Facebookon.

 

Használjon kérdőíveket látogatói információ igényeinek szondázásához

Egy jól átgondolt kérdőív nem csak arra jó, hogy visszajelzési lehetőséget, és értékes adatokat szolgáltat lehetséges cikk témákról, de egyben azt a benyomást is kelti látogatóiban, hogy Ön egy felelős szerző, akit igenis érdekel, hogy olvasói miről szeretnének hallani, nem pedig a magas lóról dobál le morzsákat, amik éppen eszébe jutnak, a pórnépnek. Ráadásul maguk a kérdőívek eredményei is lehetnek egy-egy velős cikk témái.

 

A Google Analytics is számos adattal szolgál arról, hogy melyik a legnépszerűbb tartalom, melyik cikket, kategóriát tekintették meg legtöbbször, hol töltötték a látogatók a legtöbb időt, és hol a legnagyobb az azonnali oldal elhagyás aránya.

 

Folyamatosan optimalizálja tartalmát

Tegyük fel olvas valami újat egy olyan témában, amiről cikket írt. Érdemes azonnal megosztania ezt a plusz információt saját honlapján is akár komment révén, akár a cikk frissítése révén, de megteheti ezt akkor is, ha egyik cikkében egy információ elavul, változik, esetleg megjelenik valamilyen eszköz, amely a cikkben leírt problémát hatékonyabban megoldja stb.

Amennyiben reklámszövegről van szó, úgy igazán elengedheti fantáziáját a tesztelésben, ami szó szerint kulcs a több ügyfélhez, a jobb konverzióhoz. Tesztelheti a főcímet, alcímet, design elemeket, felsorolásokat, akciókat, stb. Ehhez egy kiváló ingyenes eszköz a Google Website Optimizer, amely képes akár honlapjának több elemét egyszerre tesztelni, és meghatározni, hogy melyik az a tartalom és design kombináció, amely a legtöbb látogatót motiválja vásárlásra.

 

 

Jobb tartalom = Több látogató! Most kiderül miért!
Szerző: 
Az Üzleti Ajánlatok.hu online marketing menedzsere. El sem hiszem, hogy már 10 év eltelt azóta, hogy "megmérgezett" az online marketing szakma. Otthon lenni ezen a területen folyamatos önfejlesztést igényel szinte napi szinten. Persze lehet, hogy csak az én elvárásaim magasak... Igyekszem minél több tippet, trükköt megosztani, hogy egy kicsit Ön is elmerüljön az online marketing útvesztőjében, egy kellemes kávészünetben, itt a Business Café-ban.
comments powered by Disqus