Hogyan csökkentsük a leiratkozók számát hírlevelünkről?

Publikálva:    Kategória: E-Business    Kommentek: 
biztosan_celt_ernek_ az_on_levelei

Szinte mindannyian elmondhatjuk magunkról, hogy minden áldott nap kapunk legalább egy hírlevelet digitális postafiókunkba.

Talán nem túlzás kijelenteni, hogy az egyre több nehézség ellenére, az e-mail marketing még ma is igen hatékony, legyen szó akár egyszerű kapcsolattartásról, vagy akár a feliratkozottak vásárlásra buzdításáról.

 

Tegyük fel, hogy sikeresen motiváltuk látogatóinkat a hírlevelünkre való feliratkozásra. Ezek után nyugodtak lehetünk? A válasz egyértelműen NEM, ugyanis bármikor lehetősége van leiratkozni. Sőt! Több nemzetközi kutatás bizonyítja, hogy sokszor csupán próbaképpen iratkozunk fel ezekre a hírlevelekre, hogy lássuk, megéri-e majd rajtamaradni a listán. Kicsit olyan ez, mint egy egyetem esetében. Bekerülni sem könnyű, de bent maradni még nehezebb. Csak ebben az esetben a feliratkozók az egyetem, mi pedig a felvételizők.

 

A megfelelő hozzáállással azonban a leiratkozási szám miatti kesergés helyett, lehetőséget faraghatunk a leiratkozási folyamatból! Az Exact Target kutatása szerint például a megkérdezettek 42%-a vallotta azt, hogy szívesebben vásárol egy olyan cégtől, akivel folyamatos kapcsolata van e-mailen keresztül.

 

Ami ennél azonban fontosabb a cikk témája szempontjából az, hogy a leiratkozottak többsége nem szükségszerűen azért iratkozott le a listáról, mert bármilyen ellenérzése lenne a cégről. Érdemes tehát a leiratkozási folyamat során néhány plusz lehetőséget megvizsgálni!

 

A következő tippek valamelyike talán lehetőséget adhat arra, hogy néhány alternatívát ajánljunk fel leiratkozáskor (helyett):

 

Adjunk lehetőséget, hogy megváltoztathassa a hírlevelek gyakoriságát leiratkozás előtt!

 

Az Exact Target kutatása szerint a hírlevél feliratkozók 54%-a azért iratkozik le, mert túl gyakran kap levelet. Érdemes tehát készíteni a leiratkozók számára egy landoló oldalt, ahol a végleges leiratkozás mellett dönthetnek úgyis, hogy például nem iratkoznak le végleg a listáról, hanem minden hét helyett, csak minden második héten szeretnének hírlevelet kapni.

 

Mégtovább csökkenthetjük a végleges leiratkozók számát, ha a gyakoriságot már a leiratkozási szándék megjelenése előtt is tudják szabályozni.

 

Testreszabottabb, relevánsabb tartalom

 

A tartalom az e-mail marketing kritikus eleme. Ez tartja a feliratkozottakat a listán. Szintén az Exact Target kutatása igazolja, hogy a megkérdezettek 49%-a azért iratkozik le hírlevelekről, mert a tartalom ismétlődik, vagy unalmas, illetve nem érdekli már. Mindig tartsuk ezt a tényt szem előtt mikor egy e-mail kampányt küldünk ki!

 

Az e-mail listá(k)nak kiküldött tartalom testreszabása tehát ugyancsak csökkentheti a leiratkozók számát. Lehetőséget kell adni a feliratkozók számára, hogy megválaszthassák, milyen tartalmat szeretnének kapni hírlevélben.

Természetesen akár feliratkozóként is változhat, hogy kinek mi a legmegfelelőbb tartalom, de minél több lehetőséget adunk a testreszabására, annál kevesebb leiratkozónk lesz.

 

Szintén érdemes ezzel kapcsolatban egy olyan opciós lehetőséget beépíteni a leiratkozáshoz készített landoló oldalunkba, amely segítségével át lehet iratkozni egy más tartalmat szolgáltató listára. Például lehet, hogy a felhasználót eddig az LCD televíziók érdekelték, ám mostantól már inkább a játékkonzolokról szeretne több információt, akciót kapni.

 

Ajánljunk fel más kapcsolattartási lehetőségeket a hírlevélen kívül!

 

Szintén az Exact Target kutatása szerint a megkérdezettek 47%-a azért iratkozik le, mert egyszerűen túl sok e-mailt kap nap, mint nap, amikkel nem tud lépést tartani. Ez egy kényelmetlen nyomást gyakorol az olvasóra, így nem meglepő, hogy megoldást keresnek ilyenkor a beérkező levelek számának csökkentésére.

Manapság rengeteg más módja van a folyamatos kapcsolattartásnak az e-mailen kívül. Felajánlhatjuk neki, hogy legyen inkább rajongónk a Facebook-on, vagy iratkozzon fel Youtube csatornánkra, esetleg használja RSS csatornánkat, hogy lépést tartson cégünkkel kapcsolatos hírekről, termékekről, akciókról, de ezen kívül is még számtalan alternatíva van, amelyet felhasználhatunk.

Megint egy másik megoldás, ha lehetőséget biztosítunk a feliratkozottak számára a hírlevél ideiglenes szüneteltetésére. Tegyük fel nyaralni megy, ahol nem olvas e-maileket, vagy annyira elfoglalt a munkában, hogy csak zavarná. Ez a megoldás még mindig jobb, mintha teljesen elveszítenénk vele a kapcsolatot.

 

Összefoglalva

 

Természetesen nem arról van szó, hogy rákényszerítjük az embereket, hogy maradjanak a listán. Egyszerűen csak a sajátos igényeiket figyelembe véve több választási lehetőséget ajánlunk fel számukra.

Igyekezzünk tehát beleélni magunkat egy feliratkozott helyzetébe, és olyan lehetőségeket felajánlani számára, amelyek figyelembe veszik az Ő személyes igényeit, szempontjait.

 
További információt szeretne kapni az e-mail marketingről? Ajánljuk figyelmébe az e-mail marketing szoftverekről írt cikkünket:
E-mail marketing szoftverek – Könnyítse meg munkáját!
 

Hogyan csökkentsük a leiratkozók számát hírlevelünkről?
Szerző: 
Az Üzleti Ajánlatok.hu online marketing menedzsere. El sem hiszem, hogy már 10 év eltelt azóta, hogy "megmérgezett" az online marketing szakma. Otthon lenni ezen a területen folyamatos önfejlesztést igényel szinte napi szinten. Persze lehet, hogy csak az én elvárásaim magasak... Igyekszem minél több tippet, trükköt megosztani, hogy egy kicsit Ön is elmerüljön az online marketing útvesztőjében, egy kellemes kávészünetben, itt a Business Café-ban.
comments powered by Disqus