Google+ Ez most jó vagy rossz nekem?

Publikálva:    Kategória: E-Business    Kommentek: 
Onnek_hozhat_pluszt_google_plussz

Március végén a Google bevezette a +1 gombot.

Felhasználói szempontból talán a Gmail, GTalk, illetve Facebook-ból összeolvasztott torzszülöttnek lehetne nevezni. Ami persze nem azt jelenti, hogy bottal sem érnénk hozzá, hanem éppen ellenkezőleg!

A Google oldaláról pedig egy olyan újabb mutató, amelyet sikeresen beépíthet keresőpókjának algoritmusába, hogy jobban meg tudja határozni mi való az első 10 találat közé, és mi nem. Hiszen mi is lehetne jobb mutató annál, mint hogy az emberek mire szavaznak (értsd plusz egyeznek)? Vajon elmondhatjuk-e, hogy a Google valami forradalmi újítást vezetett be, ami meg fogja változtatni a keresőpiacot, és szembeköp akár olyan óriás közösségi hálózatokat is, mint a Facebook?

Egy új kutatás szerint a Google+ már az amerikai felnőttek 13%-át meghódította, és várhatóan ez a szám 22%-ra emelkedhet egy éven belül, amellyel megelőzné a Twittert, és a LinkedIn-t is.

 

Ez nem más, mint a Bloomberg és a YouGov kérdőíve amely során 1003 amerikai felnőttet kérdeztek meg július 29 és augusztus 2 között.

 

Kiderült, hogy a válaszadók 71%-a használja a Facebook-ot, de ez a szám 69%-ra fog esni egy év múlva.

A Google+ t és Facebook-ot közösen használók 30%-a nyilatkozott úgy, hogy csökkenteni fogja a Facebook-on töltött időt. Ennek ellenére a Google+ használók 31%-a vallotta be, hogy regisztráció után már nem nagyon használták a Google+ t, és teljesen elhanyagolták az új közösségi hálózatot, de még olyanok is akadtak, akik egyáltalán semmilyen tartalmat nem töltöttek fel rá.

 

Egy új közösségi hálózat…

A közösségi hálózatok manapság jönnek-mennek. Sőt! Napjainkban már bárki készíthet magának sajátot is olyan szolgáltatások használatával, mint a Ning, vagy a Network.hu. Persze üzleti szempontból mindegyik megkövetel a vállalkozóktól egy jól felépített profilt, értékes tartalmat, kreativitást és persze kommunikációt a elégedett (vagy éppen dühös) fogyasztókkal. Ez igen nagy idő, és energia befektetést igényel, amit ráadásul nem mindig könnyű követni, hogy megéri-e vagy sem.

 

De akkor a Google+ mitől más? Megéri egyáltalán foglalkozni vele?

 

Nos a Google+ magában foglalja magukat a felhasználókat, hirdetői platformként is működik, illetve mutató a keresőpók számára. Mivel az adatok számos helyről származnak: keresések, hirdetési rendszer, térképek, helyi keresések, e-mail, mobil operációs rendszer (Android), pc operációs rendszer, illetve a közösségi hálózat, a Google így, olyan pozícióba került, mint még soha, hogy el tudja érni fogyasztóit, számos különböző úton.

 

A Google+ és a többiek

google+ és a többiek

Vizsgáljuk csak meg, hogy ki más képes elérni ennyi csatornán keresztül a fogyasztókat!

Facebook

Igen erős a közösségi hálózatok között, és egy kiváló hirdetési lehetőség, de mégis, természetéből fakadóan megvannak a maga korlátai.

 

Apple

Lefedi a mobil és asztali számítógépek piacát, de sokkal gyengébb, ami a hirdetési lehetőségeket illeti, és egyáltalán nincs jelen a kereső piacon.

 

Microsoft

Van keresője, térképe, hirdetési lehetőséget is kínál, és persze van egy operációs rendszere, de az igazi erőssége a szoftver.

 

Google

Képes volt egymaga összedrótozni minden területet, és ami talán még fontosabb, képes volt úgy összehangolni az ezekből a forrásokból érkező adatokat, hogy azok már életünk részévé váltak.

 

 

Igenis számít a lefedettség!

Ahogyan a Google egyre jobban integrálja szolgáltatásait a mindennapi életünkbe, annál több lehetősége lesz kamatoztatni azt a tudásbázist, amit az integráció révén egy-egy felhasználóról szerez. Ezeket az információkat pedig vagy Ön, vagy versenytársai fogják felhasználni. Ön dönt!

 

A Facebook és Twitter igen széles körben használt marketing csatornák napjainkban az e-kereskedők körében. A lefedettség tekintetében azonban meg kell jegyeznünk, hogy ahol a Facebook, illetve Twitter lefedettsége véget ér, ott érnek véget az Ön lehetőségei is, hogy szélesebb körben népszerűsítse vállalkozását, ha csak ezeket a platformokat használja.Ahogy telik a nap én is számtalanszor használom a Google valamelyik szolgáltatását.Használom a Chrome böngészőt, van egy Galaxy S okostelefonom, amin szintén a Google Android operációs rendszere fut, Gmail postafiókot használok, a Google térképet, navigációt is rendszeresen használom, és a mobil keresőt, iletve az Adwords-t.

 

Teljesen mindegy, hogy itthon vagyok, horgászom, buszon ülök, vagy kocsiban, esetleg vonaton. A Google mindenhol ottvan!

A Google minden egyes szolgáltatása tartalmazza a lehetőséget a felhasználók számára, hogy gyorsan és egyszerűen tovább tudjanak lépni a Google+ szolgáltatás felé, még akkor is, ha most úgy gondolják, hogy ők ugyan soha nem fognak egy közösségi hálózatba regisztrálni.

 

Egyenlőre persze még nem tartunk itt. A rendszer még mindig tesztidőszakban van, és a gyerekbetegségek megszüntetése folyik, de ennek ellenére a szolgáltatásban rejlő potenciál már most érezhető.

 

Milyen hatással lesz ez a keresőmarketingre?

A Google+ és a kattintások a +1 gombokra máris kezdenek hatással lenni a keresési eredményekre világszerte, és ettől a trendtől csak gyors növekedést várhatunk a közeljövőben, hogy egy új közösségi média élményt hozzon létre.

Például, ha beírom a keresőbe, hogy “lcd tv webshop”, és látom, hogy egy barátom mondjuk az edigital.hu-t +1-te, akkor sokkal nagyobb az esélye, hogy erre kattintok, még akkor is, ha az edigital nem az első a találati listán. Aztán tegyük fel, hogy találok egy új fejlesztésű 3D led tv-t az edigital böngészése közben, és rögtön meg is osztom a Google+ on a technika bolond haverjaim között, akik közül egynek lehet annyira megtetszik, hogy rá is kattint a linkre, és annak ellenére, hogy fél évig csak zsíroskenyéren kell majd élnie, megrendeli a tv-t egy hangfalszettel együtt, ami ugye már dukál egy ilyen készülékhez!  Kiszállítás után pedig majd boldogan osztja meg a rendszerről készült képeket a Google+ on, és szervez hétvégi mozizást, ahol a haverok személyesen is megtapasztalják, hogy mennyire jó a házimozi, amiből pedig ki tudja hány új fogyasztó fog majd származni.

 

Ha ugyanez a Facebook-on történik, akkor nem láttam volna, hogy az ismerősöm már “lájkolta” az edigitalt, mert a Facebook lájkok nem jelennek meg a Google találati listáján, úgyhogy az egész már az elején megbukott volna.

A Google+ mindenképp pozitív hatással lesz a marketing erőfeszítéseinkre, hiszen egyszerre lehetünk majd hatással a közösségi médiára, és helyezésünkre a Google találati listáján.

 

Hogyan vágjunk bele a Gooogle+ ba?

Mivel még kísérleti stádiumban van, egyenlőre nem használható vállalkozásunk népszerűsítésére. Jelenleg csak magánszemélyek használhatják, de indulása után létrehozhatóak lesznek céges profilok is.

A legjobb amit most tehetünk, hogy megpróbálunk valahogyan bejutni a rendszerbe, és probálgatjuk, kitanuljuk a funkcióit, és ez alapján megtervezzük hogy milyen stratégiát fogunk alkalmazni használata során.

Nem kell rögtön bonyolult dolgokra gondolnunk. Itt is biztosan szükség lesz logóra, cégleírásra, érdekes tartalomra, képekre, videókra linkekre csakúgy, mint bármely közösségi hálózatban, továbbá elgondolkodhatunk azon, hogy például a Circles szolgáltatással, hogyan fogjuk szegmentálni a célcsoportot.

 

Összességében a Google+ egy igen ígéretes lehetőségnek tűnik, ami jó eséllyel még egy költséghatékony eszközt fog adni azok kezébe, akik szeretnék termékeiket/szolgáltatásaikat online népszerűsíteni.

 

 Google+ áttekintés (magyar felirattal)

Kattintson a CC ikonra a magyar felirathoz!

Google+ Ez most jó vagy rossz nekem?
Szerző: 
Az Üzleti Ajánlatok.hu online marketing menedzsere. El sem hiszem, hogy már 10 év eltelt azóta, hogy "megmérgezett" az online marketing szakma. Otthon lenni ezen a területen folyamatos önfejlesztést igényel szinte napi szinten. Persze lehet, hogy csak az én elvárásaim magasak... Igyekszem minél több tippet, trükköt megosztani, hogy egy kicsit Ön is elmerüljön az online marketing útvesztőjében, egy kellemes kávészünetben, itt a Business Café-ban.
comments powered by Disqus