Facebook hirdetések – Megéri, de hogyan?

Publikálva:    Kategória: E-Business    Kommentek: 
facebook hirdetések

Mik a Facebook hirdetések? Hol jelennek meg?

A Facebook hirdetések a Facebook jobb oldali oldalsávjában megjelenő szöveget, és képet tartalmazó hirdetések.

A Facebook csapata azért rakta őket erre a részre, mert így jobban beleolvadnak a profil oldalba, és kevésbé keltenek bannervaksághoz hasonló hatást. Segítségükkel népszerűsítheti saját Facebook oldalát, alkalmazását, esetleg csoportját, és persze saját honlapját is.

facebook hirdetés

 

Facebook hirdetések VS Adwords

 

facebook hirdetések

A hirdetés célzása terén szignifikáns különbségek vannak a facebook, és az adwords között, az adwords javára, hiszen az sokkal precízebb célzási lehetőséget ad, ráadásul olyan potenciális vásárlókat célozhatunk meg vele, akik már aktívan keresik termékeinket. Például a Google esetében tudjuk, hogy a potenciális vásárlónk tüzifát keres, hiszen beírta a keresőbe, de a Facebookon ezzel szemben nekünk kell rávennünk, hogy tüzifát keressen. Nagy különbség!

 

De akkor mégis mire jó Facebook hirdetés?

Nos, az adwords jó választás, ha van egy specifikus célpiacunk, és ehhez van olyan kulcsszavunk, amely elegednő keresési mennyiséggel rendelkezik ahhoz, hogy érdemes legyen időt, és energiát belefektetni a kampány megtervezésébe, és kivitelezésébe, ám ha a cél egy nem túl szűk célpiac, és inkább ismertebbé, népszerűbbé szeretnénk tenni termékünket, akkor a Facebook jobb választás lehet. A lényeg, hogy mind a két rendszernek meg vannak az előnyei, és a hátrányai. A kulcs az, hogy mindig a céljainknak legmegfelelőbb rendszert használjuk.

 

Mérhető?

Már egy korábbi webanalitika cikkemben is megírtam, hogy számos adat áll rendelkezésre a webanalitikai rendszereken keresztül manapság, de mégis sokan elsiklanak a lényeg mellett, amely nem más, mint a konverzió. Azok az események a honlapon, amelyek tényleges bevételt jelentenek cégünk számára. Nos a konverzió mérhetőségében, ha külön vizsgáljuk a Facebook Insights-ot (A facebook “webanalitikai” statisztikai rendszere), és az Adwords-t, illetve a vele kéz a kézben járó Google Analytics rendszert, akkor bizony a Google viszi a prímet, méghozzá jelentős különbséggel.

Ez persze nem jelenti azt, hogy a kezünk meg van kötve, és választanunk kell, vagy kompromisszumot kell kötnünk.

Szerencsére a 2 rendszer kombinálásával képesek vagyunk mérni, hogy ténylegesen megérte-e XFt összeget befektetni a kampányba.

 

facebook hirdetések mérése

 

Például készítünk egy Facebook hirdetést, amely a saját domainünkön belül egy úgynevezett landoló oldalra mutat (pl: brikett.hu/akcio). Ennek a landoló oldalnak egyetlen célja kell legyen. Például feliratkozás egy listára (Név, e-mail cím), vagy akár eladás. Ezen landoló oldal kódjába már beleépítjük a Google Analytics-ot, és természetesen abba az oldalba is, amely a vásárlást követően töltődik be (pl: brikett.hu/koszonjuk). Az analytics-ben beállítjuk a konverziós célt (amely a brikett.hu/koszonjuk oldal betöltődését jelenti), majd a Facebook kampány indulása után folyamatosan figyeljük, hogy hány látogató kell egy konverzióhoz. Ekkor mérlegre kell tenni, hogy mennyit fizettünk ezekért a látogatókért (a facebook hirdetésekre érkezett kattintásokért), és mennyit hozott a konverzió.

 

Ok, de mennyibe kerül?

Nehéz meghatározni, hogy pontosan melyik a drágább, az Adwords, vagy a Facebook hirdetés, de ebben talán a facebook a győztes. Azonban, ha a költséghatékonyságot nézem, akkor a sötétben tapogatózás a megfelelő kifejezés a Facebook esetében.

Tegyük fel, hogy a Facebook hirdetésekből érkező forgalmat a saját facebook oldalunkra irányítjuk, és több rajongót is sikerül szereznünk. A kérdés az, hogy mennyit ér egy “lájk”? Eredményezhet később vásárlást? Biztosan az fog a “like” következtében fogyasztónkká válni, aki Facebook oldalunk rajongója lett, vagy pedig az, aki egyik rajongónk oldalán látta honlapunk linkjét?

A Syncaps kutatása szerint a rajongók többet költenek azokra a termékekre, amelyek rajnogóivá váltak a Facebook-on, nagyobb esélye van a márkahűségnek is (28%-al), valamint annak is, hogy ajánlani fogják a barátaiknak (41%-al nagyobb esély). Amennyiben ez igaz, akkor talán nekünk is át kellene gondolnunk mennyit ér valójában egy “lájk”…

 

Vírusmarketing

Amennyire az Adwords/Analytics sárba tiporja a Facebookot a statisztikai adatok terén, annyira vág vissza a Facebook, ha a vírusmarketingről van szó, amely ingyen reklám lehet a cégnek. Persze felmerül a kérdés: Mi az a tartalom, amit az emberek szívesen megosztanak? Hogyan lehet ilyet készíteni? Az én termékemre hogyan lehetne ráhúzni ezt a koncepciót?

 

Facebook hirdetési tippek

facebook hirdetés tippek

  • Számos hirdetésnél látom, hogy külső, saját honlapra mutató linket tartalmaznak. Ez természetesen lehet hatékony, de miután most egy kis betekintést nyertünk abba, hogy mennyit ér egy Like érdemes elgondolkodni azon, hogy olyan kampányokat is tervezzünk, amelyek saját facebook oldalunkra viszik a látogatót.
  • A Facebook Page előnye, hogy ha ott kattintanak a Like gombra a látogatók, akkor utána a facebook oldalon közzétett hírek az Ő üzenőfalukon is meg fognak jelenni, míg a saját honlapunkon elhelyezett Like gomb-al, csak egy URL-t tesznek közzé üzenőfalukon, egy alkalommal.
  • További nagy előnye, hogy kevésbé zavarjuk meg a böngészés élményét, ha a facebookon tartjuk a látogatót.
  • Ne feledjük, hogy a facebook hirdetés képet is tartalmazhat! Ezt mindenképpen használjuk ki!
  • Folyamatosan kövessük nyomon az átkattintások arányát, számát
  • Ne féljünk bevallani, ha valami nem működik! Inkább változtassunk a képen, vagy a szövegen!
  • A kép mindenképpen legyen figyelemfelkeltő, mert valószínűleg ez fogja a tekintetet a hirdetésre vinni!
  • Még egy fokkal jobb, ha a kép interakcióban van a szöveggel (pl.: a képen szereplő személy a szövegre néz, amely tovább vezeti a tekintetet a szövegre)
  • Ne csak egy hirdetést írjunk! Teszteljünk többet!
  • Szegmentáljunk! A különböző célcsoportoknak nem ugyanaz hívja fel a figyelmét termékünkre (Pl.: Egy LED TV esetében egy nőt nem ugyanazzal a hirdetési szöveggel lehet a legjobban megfogni, mint egy férfit)
  • Használjuk az érdeklődési körök szerinti célzást!
  • Az átlagosság nem hoz senkit lázba! A hirdetésünket mindig úgy állítsuk össze, hogy az valami miatt kitűnjön!
  • Figyeljünk a költségekre! Lehet, hogy a megjelenés alapú reklám jobban meg fogja érni!
  • Keltsünk érzéseket! Így tudjuk a leginkább cselekvésre motiválni célközönségünket!
  • A hirdetési szövegek esetén ne hasraütésszerűen írjunk egyet, hanem induljunk el egy koncepció mentén, és működő verziókat mentsük el, mert később felhasználhatóak lesznek (akár offline kampányok során is)
  • Figyelem! Nem biztos, hogy az a hirdetés lesz a nyerő, aminél a legnagyobb az átkattintások száma, hanem az amelyik a legtöbb konverziót hozza, és ez sokszor nem egyezik meg!
  • Ne feledjük, hogy oldalunk, alkalmazásunk, csoportunk rajongóinak ismerőseit is meg tudjuk célozni
  • Saját facebook oldalunkon belül is lehet külön landoló oldalakat tervezni, amelyeket tesztelhetünk, és amelyekkel Like-okat generálhatunk
  • Ne ijedjünk meg az alacsony átkattintási számtól/aránytól. Ez sajnos elég gyakori, még gondosan megtervezett kampányok esetében is (Mindig kezdjünk a kattintás alapú számlázással)
  • A facebook alacsonyabb árakkal, és nagyobb láthatósággal ajándékozza meg a nagy átkattintási számmal/aránnyal rendelkező hirdetéseket. Érdemes tehát folyamatosan javítani azt (De nem a konverzió rovására! Az átkattintás nem konverzió, csak egy lépés felé.)
  • Kémkedjünk kicsit a hirdetések között: Facebook hirdetések listája

 

Facebook hirdetés – Kép koncepciók

 

Tüzifa hirdetés első koncepció:

facebook hirdetés képe

 

Tüzifa hirdetés, második koncepció:

facebook hirdetési koncepció

 

Facebook hirdetés lépésről-lépésre:

  1. Kattintson ide: Facebook Hirdetés feladása
  2. Jelölje ki a célt (Saját honlap/Facebook oldat/Csoport stb.)
  3. Ha saját Facebook oldalunkat választottuk, akkor a Destination Tab-ban válasszuk a landoló oldalt a kampány számára
  4. Cím (25 karakter) – Pl.: Akció -30% szept 8-ig
  5. Szövegtörzs – A hirdetés szövegének a helye (135 karakter) – Emlékezzünk! Az átlagos nem elég jó!
  6. Kép – Válasszuk ki, és töltsük föl – Kulcsszavak: Humor, Megdöbbentés
  7. A célzásnál fordítsunk különös figyelmet a Tetszések és érdeklődési körök és a Kapcsolatok ismerősei részre
  8. Költségkeret beállításnál ügyeljünk arra, hogy napi szinten állítjuk be, vagy a teljes kampány idejére
  9. Először mindig a kattintásonkénti fizetést válasszuk! Csak ha már tudjuk hogyan teljesít a hirdetásünk fontoljuk meg a megjelenés alapon történő számlázást

 

Sikeres facebook kampányokat kívánunk!

 

 

Facebook hirdetések – Megéri, de hogyan?
Szerző: 
Az Üzleti Ajánlatok.hu online marketing menedzsere. El sem hiszem, hogy már 10 év eltelt azóta, hogy "megmérgezett" az online marketing szakma. Otthon lenni ezen a területen folyamatos önfejlesztést igényel szinte napi szinten. Persze lehet, hogy csak az én elvárásaim magasak... Igyekszem minél több tippet, trükköt megosztani, hogy egy kicsit Ön is elmerüljön az online marketing útvesztőjében, egy kellemes kávészünetben, itt a Business Café-ban.
comments powered by Disqus