E-mail marketing szoftverek – Könnyítse meg munkáját!

Publikálva:    Kategória: E-Business    Kommentek: 
e-mail marketing szoftverek

Szinte mindannyian ismerjük már a szokványos e-mail szoftvereket, mint például az Outlook, Thunderbird, vagy léptünk már be Gmail fiókunkba, hogy használjuk a webmail adta lehetőségeket, amelyek lehetővé teszik, hogy bárhol is vagyunk a világon, el tudjuk olvasni leveleinket. De mi történik akkor, amikor egyszerre több 1000 ügyfelet akarunk értesíteni egy új termékről, akcióról?

 

Biztos vagyok benne, hogy Ön is hallott már innen-onnan e-mail marketing szoftverekről. De pontosan mire is képesek ezek a szoftverek, és hogyan képesek az Ön hasznára lenni a mindennapos munkában, ügyfélszerzésben? Ebben a témában szeretném most Önt elkalauzolni!

 

Egy mondatban úgy lehetne megfogalmazni, hogy egy e-mail marketing szoftver képes az Ön ügyfélszerzési eredményeit egy magasabb szintre emelni azzal, hogy egyszerűvé, mérhetővé, kézbesíthetővé, testreszabhatóvá, dinamikussá, tesztelhetővé, és ennek révén optimalizálhatóvá teszi cége e-mail marketingjét.

 

De mit jelent ez pontosan? Nézzük sorjában milyen funkciókkal rendelkezik egy e-mail marketing szoftver!

 
 

Az egyik legfontosabb a kézbesíthetőség!

e-mail marketing és spam
 

Szinte minden nap kéretlen levelek százaival bombáznak minket, amit e-mail szolgáltatóink az ún. spam szűrőkkel próbálnak orvosolni hol kissebb, hol nagyobb sikerrel. Ahhoz, hogy ügyfelei biztosan megkapják a számukra kiküldött üzeneteket, a legbiztosabb módszer, ha ún. fehérlistán vagyunk, vagyis az e-mail szolgáltatók megbízható forrásnak tekintenek bennünket, és így nem ügyfele spam mappájába kerülnek a kiküldött üzenetek, amelyet egyrészt sok esetben meg sem nyit, de még ha meg is teszi, akkor sem vet jó fényt cégére a spam megjelölés. Persze meg lehet kérni az ügyfeleket, hogy adjanak minket címlistájukhoz, de ez sok esetben egy olyan plusz, amit nem tesznek meg, vagy azért mert nincs idejük rá, vagy mert egyszerűen nem tudják hogyan kell. Ez pedig biztosan nem pozitív hatást fog kifejteni bevételünkre.

 
 

Mérhetőség

e-mail marketing mérhetősége
 

Ön például tisztában van vele, hogy levelei hány %-át nyitják meg, hányan klikkelnek a kiküldött linkekre, hányan továbbítják levelét, vagy osztják meg tartalmát a közösségi médiában? Ami mérhető, azon mindig lehet javítani! Ezen mutatók birtokában, kampányaink optimalizálásával jelentősen növelhető egy-egy feliratkozó értéke, hiszen a folyamatos kapcsolattartás, és az ügyfelek igényeihez való igazodás az, amely meg fogja hozni cége bevételének növekedését, miközben egyre elégedettebb ügyfeleket tudhat magáénak.

 
 

Egyszerű feliratkozás/testreszabható leiratkozás

hírlevél feliratkozás leiratkozás
 

Szinte az összes e-mail marketing szoftver egyik alapfunkciója, hogy tartalmaz egy űrlap tervezőt. Ez annyit jelent, hogy egyszerűen megadjuk, hogy milyen adatokat szeretnénk elkérni ügyfeleinktől hírlevelünkre való feliratkozáshoz, vagy akár egy ingyenes anyag letöltéséhez (pl.: Név, E-mail cím, Telefonszám). Majd rákattintunk a kódgenerálás gombra, és a rendszer máris megjeleníti azt a HTML forráskódot, amelyet be kell illesztenünk honlapunk megfelelő részére (pl.: egy wordpress widgetbe), vagy akár továbbíthatjuk programozónknak, aki ezt maximum pár perc alatt beállítja.

 

Törvény írja elő, hogy minden levelünkbe belekerüljön a listánkról való leiratkozás linkje. Ezt manuálisan Outlookból menedzselni nem könnyű, és időigényes ha több száz, vagy akár több 1000 ügyfélről van szó. Egy e-mail marketing szoftver esetében viszont a leiratkozás link beillesztése nem jelent nagyobb erőfeszítést, mint például amikor Wordben középre igazítunk egy bekezdést. Sok esetben pedig menteni tudjuk a menthetőt, és egy egyedi leiratkozás oldalon keresztül felajánlhatjuk, hogy leiratkozás helyett inkább egy másik listánkra iratkozzán át az ügyfél, amelynek más tartalmakat küldünk, vagy egyszerűen csak ritkábban lépünk velük kapcsolatba.

 
 

Automatizálás

e-mail marketing automatizálás
 

Tegyük fel, hogy honlapja folyamatosan frissül új tartalommal, amit szeretne megosztani ügyfeleivel. A modern e-mail marketing szoftverek már képesek arra, hogy honlapja RSS csatornáját felhasználva automatikusan értesítsék ügyfeleit az új tartalomról. A másik lehetőség az ún. Autoresponder használat. Ez a funkció lehetőséget ad, hogy a rendszerben előre beállíthasson az ügyfelek feliratkozása után automatikusan kiküldendő üzeneteket, amelyeket természetesen tetszőlegesen időzíthet (pl.: vásárlás után 15 nappal automatikusan kiküldhet egy kérdőívet, amelyben rákérdez, hogy ügyfele mennyire elégedett a termékkel, így értékes információhoz juthat).

 
 

A feliratkozók szűrése/szegmentálása

 

Persze nem mindig célszerű egy ajánlatot, akciót teljes listánknak kiküldeni. Például egy új termékünk talán listánknak csak egy részét érdekelheti, vagy csak prémium fogyasztóinkat szeretnénk megajándékozni egy különleges, egyszeri akcióval. Ezt néhány szűrési feltétel megadásával megtehetjük, ráadásul a következő alkalommal, amikor ennek az ügyfélkörnek akarunk levelet küldeni, akkor már erre sem lesz szükség, hiszen a legtöbb rendszer automatikusan menti szegmentációs beállításainkat.

 
 

Az e-mail marketing szoftverek további előnyei:

- E-mail kampányok időzíthetősége
- Visszapattanó levelek menedzselése
 
 

Mennyibe kerül egy e-mail marketing szoftver?

 

Létezik telepíthető verzió, amelyet a saját tárhelyünkön üzemeltethetünk, és létezik olyan is amelyet bérelhetünk havidíj fejében. Havidíj esetében előfordul a listánk méretéhez kötött díj, és a kiküldendő e-mailek számához kötött díj. A telepíthető verzió megvásárlása, telepítése, üzemeltetése költséges, és sok erőforrást igényel. Ebben az esetben saját magunknak kell menedzselni, hogy fehérlistán maradjunk (vagy legalábbis ne kerüljünk feketelistára), így biztosítva, hogy leveleink megérkezzenek az ügyfelekhez.

A menedzselt e-mail marketing szoftver megoldásoknál havi költségekkel kell számolnunk ugyan, de ezek általában a listánkból kihozható profit potenciálhoz mérten alacsonyak. Az, hogy a lista mérete, vagy a kiküldött e-mailek száma alapján fizetünk már az adott cég e-mail marketing stratégiájától függ.
Én személy szerint a lista mérete szerinti számlázást javaslom, mert így nincs korlátozva, hogy hányszor léphetünk kapcsolatba ügyfeleinkkel.

 
 
e-mail marketing szoftver vs e-mail kliens
 
 

Az Üzleti Ajánlatok.hu-nál nem titkolt szándékunk, hogy hamarosan egy olyan menedzselt e-mail marketing szoftverrel álljunk elő, amely rendelkezik azok minden előnyével, de ugyanakkor nem terheli meg az Ön pénztárcáját. Ehhez készítettünk egy előzetes kérdőívet, hogy minél jobban az Ön igényeire szabhassuk rendszerünket. Kattintson ide a kitöltéshez!

 
 

E-mail marketing szoftverek – Könnyítse meg munkáját!
Szerző: 
Az Üzleti Ajánlatok.hu online marketing menedzsere. El sem hiszem, hogy már 10 év eltelt azóta, hogy "megmérgezett" az online marketing szakma. Otthon lenni ezen a területen folyamatos önfejlesztést igényel szinte napi szinten. Persze lehet, hogy csak az én elvárásaim magasak... Igyekszem minél több tippet, trükköt megosztani, hogy egy kicsit Ön is elmerüljön az online marketing útvesztőjében, egy kellemes kávészünetben, itt a Business Café-ban.
comments powered by Disqus