Amit az emberek a bannerekről gondolnak…

Publikálva:    Kategória: E-Business    Kommentek: 
1cikk-2

„A bannerhirdetés elvon attól a tartalomtól, amit olvasok.” „Számomra nem lényegesek.” „Nem akarok olyasmit megnyitni, amiről aztán később úgy gondolom, nem kellett volna.” Az AdKeeper és a 247realmedia.com által végzett felmérésben a megkérdezettek több mint fele egyetértett a fenti állításokkal.

 

Hogyan és hogyan ne formáljunk meg egy reklámüzenetet?

 

Az Üzleti Ajánlatok.hu banner vagy nem banner dilemmáján túl remélem az Önökét is sikerül írásunkkal orvosolni.

 

A PR cikk, közvetlen e-mail, közösségi média marketing, Google Adwords és számos egyéb e-marketing eszköz mellett vitathatatlanul széles körben alkalmazzák a bannerhirdetést.

 

Miért?

  1. Ez volt az egyik első, valóban működő e-marketing eszköz, ami megragadta a netezők figyelmét. Hagyománya van, a hirdetési piac megszokta.
  2. Néhány pillanat alatt tálalja a fő üzenetet, vizuális formában.
  3. Segítségével a weboldal legfigyelemfelkeltőbb pontjain helyezhetjük el reklámüzenetünket.
  4. Automatikusan forgalmat generál: elhelyezés után nem igényel törődést.

 

Bár a fenti előnyökkel a banner-hirdetési forma a mai napig rendelkezik, hatása a felhasználókra csökken. Miért? Az emberek belefáradtak a figyelmüket elterelni próbáló animált flash megjelenésektől. Mivel időközben elterjedt, olyannyira megszokottá vált, hogy a legtöbben már nem figyelünk rá, hiába a nagyszerű elhelyezés vagy a fantasztikus design. A bannerhirdetés átlagos átkattintási aránya alacsonyabb 1%-nál, tehát 10 rákattintásnál 1.000 látogatóként. Ennek ellenére gyakran láthatunk több száz-ezer forintos árat is egy-egy bannerhelyre vonatkozóan.

 

Mi hát a megoldás?

1. Tartalom

 

A látogatók a tartalom miatt érkeznek egy-egy weboldalra. Információt, híreket, újdonságokat keresnek. Alapvetően szövegorientáltak, a bannert nem tekintik érdeklődésük fő tárgyának. Tartalomhirdetéssel tehát valószínűleg a látogatók nagyobb arányát szólíthatjuk meg. Itt ne a nyomulós PR cikkre gondoljunk, hanem hasznos információt hordozó, hírértékű, fotóval, interjúval színesített írásokra. A minőségi tartalom elkészítése természetesen idő- és energiaigényes.

 

2. Tartalomkiterjesztő hirdetések

 

Azok a hirdetések működnek leginkább, melyek az őket körülvevő tartalmat egészítik ki, gazdagítják, legyen szó nyomtatott vagy elektronikus reklámról. A hirdetés akkor nem működik, ha megzavarja a tartalomkörnyezetet.

 

Hölgyek figyelem, íme egy példa az ELLE magazinból. Baloldalon egy cikkrészlet mutatós designer cipőkről, jobbra egy kiválóan célzott Jimmy Choo reklám.

cipő hirdetés

 

 

Egy másik oldalon a szerkesztők ajánlanak néhány szépségápolási terméket, és a témába vág vele szemközt egy ugyancsak szépségipari termék hirdetése.

kozmetikai hirdetés

 

Vagy nézzük csak meg ezt:

 

A nyomtatott magazinokban kiválóan működnek az olyan hirdetések, amelyek kiegészítik a tartalmat. A tartalom részeként szerkesztői értéket képviselnek. Nem számít, hogy a legújabb divatkreációkról az ELLE szerkesztőitől, vagy a hirdetésből értesülünk. A lényeg, hogy az új termékekről, az új irányzatokról, új kipróbálható dolgokról szóljon.

 

Néhány példa, ami nem működik:

 

A GAP reklámja nem járul hozzá a tartalomhoz, pusztán grafika. Nem látjuk a terméket. A hirdető elpocsékolt két oldalt, amit az ember átlapoz.

 

farmer reklám

 

Ezt a bort sem az alábbi újsághirdetése miatt fogják tömegek vásárolni. Balra egy cikk táskákról, aztán egy üveg bor. Semmi értelme, semmi értéke nincs.

 

táskák

 

Egy téveszme: ha az ELLE magazint havonta 1,1 millióan olvassák például az Egyesült Államokban, az elhelyezett hirdetést hányan fogják látni? A helyes válasz bizonyosan kevesebben, mint 1,1 millió. Az olvasók többsége hozzászokott, hogy kiszúrja a reklámokat és egyszerűen kizárja őket a memóriájából. A fenti bor nevére kevesebb, mint 1% fog emlékezni. Ön köztük van? Na ugye…

 

Online hirdetések

 

Íme az ELLE weboldalának egy részlete. Az eleve kissé zsúfolt oldalon a bannerhirdetés teljesen elszakad a tartalomtól. A cikket olvasókat az önbarnítás érdekli, nem a Frappuccino.

 

elle hirdetés

 

Ezek a hirdetések nem gazdagítják a tartalmat, ellenben csökkentik a lap értékét.

 

A követendő nyomtatott példát érdemes megfontolnunk online bannerhirdetés elhelyezésekor is: a tartalom kiterjesztése, értéknövelés, a tartalom zavarása és a lap összekuszálása helyett.

 

A fenti példában az sem segítene, ha a Frappuccino reklámok nagyobbak vagy interaktívabbak volnának. A nagyobb bannerhirdetés legfeljebb zavaróbb. Lásd a Gap-példát az újságban, amit át kell lapoznunk, hogy valami érdekeset is lássunk. A legjobb stratégia az értékteremtésen alapul. A hirdetés önmagában értéktelen. Termékünk, szolgáltatásunk köré értéket köríteni érdemes.

 

 

Amit az emberek a bannerekről gondolnak…
Szerző: 
Az Üzleti Ajánlatok.hu-t üzemeltető Konita Szolgáltató Bt. ügyvezetője. A térségfejlesztés, vállalkozásfejlesztés tizenéves béklyójából egyelőre nem sikerült szabadulnom. Ezen motiváció egyik gyümölcse az Üzleti Ajánlatok.hu, melyet szerencsém volt és van kiváló csapatban építeni és működtetni. A fenti feladatok jellemzően nem nyolc órás munkát jelentenek, így néha jól esik egy kis „Business Café”… készítsük, fogyasszuk együtt!
comments powered by Disqus