A nemzetközi felmérések azt a tendenciát vetítik előre, hogy a 12-16 év közötti tinik 81%-a használja folyamatosan az internetet, abből 78% hetente 1-szer minimum felmegy a Facebookra vagy a Twitterre.
A 17-24 évesek 90%-a használja az internetet, és hetente egyszer minimum a 81%-a meglátogatja kedvenc közösségi oldalát, hogy ott cseteljen vagy fontos információkhoz jusson.
A 25-34 évesek esetében ez az arány csökkenő arányt mutat. Ők 64%-ban vannak fent a neten és mindössze 56%-uk keresi fel a fent említett oldalakat.
Jogosan merülhet fel bennünk, hogy milyen lehet ennek a magas szinten telített korosztálynak a média aktívitása?
Nos, elmondhatjuk, hogy a tini lányok a legfogékonyabbak az ezeken a szájtokon megjelenő rövid, de lényegre törő videoüzenetekre.
Az idősebb tinédzserek inkább a tanulásra vagy a bulizás minőségére ható reklámokat kedvelik.
Ezek hossza 5 és 30 másodperc közé kell kerüljön. Az ennél hosszabb videókat már nem nézik végig. Tehát, ha a fenti egyének a termékeid célcsoportja, akkor igyekezz úgy elkészíteni az üzenetedet, hogy az beleférjen abba az időintervallumba, amire még oda tudnak figyelni a tinik.
De készíthetsz rövid üzeneteket is, melyeket részletenként adagolsz nekik annak érdekében, hogy fokozd a folyamatos figyelmet a terméked vagy a szolgáltatásod iránt.
Apróság, de fontos: Jó lenne, ha lennének hazai felmérések, melyeket megoszthatnánk annak érdekében, hogy a reklámüzenet sikeresen célba érjen a fenti korosztály esetén is. Igyekszem megtenni mindent, hogy a közeljövőben egy magyarországi felmérést is közzé tudjunk tenni. Addig be kell érnünk a külföldi eredményekkel.