8 tipp az olvasott B2B bloghoz

Publikálva:    Kategória: E-Business    Kommentek: 
nyolc_uj_tipp_a_sikeres_b2b_bloghoz-1

Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy egy blog működtetése a marketing műveletek eredményes része lehet. Ez különösen igaz a B2C piacokon (vállalkozás a fogyasztó felé), de mi a helyzet a B2B (vállalkozás a vállalkozás, mint ügyfél felé) területen működő cégekkel? Mi a közös a népszerűségnek örvendő B2B blogokban?

 

Több száz B2B blogot megvizsgálva nyolc ilyen tulajdonságra derül fény:

 

Rendszeresen készítsünk új bejegyzést… de csak ha jelentőségteljes dolgot tudunk mondani

 

Az általános tanács, hogy rendszeresen helyezzünk el újabb bejegyzést a blogunkon, a gyakoriságot mi döntjük el. Ha nem határozzuk meg (és tartjuk be) a posztolás gyakoriságát, megvalósulhat abbéli félelmünk, hogy tartalom nélkül maradunk. Csak a határidő kedvéért azonban ne hányjunk össze valamit. A B2B blog olvasókra különösen igaz, hogy betekintésre, információra vágynak; olyan írásokra, melyek segítik karrierjüket, vagy melyekből megtudhatják, hogyan működessék jobban cégüket. Minden bejegyzés hordozzon értéket.

 

Használjunk képeket és egyéb médiát

 

A B2B blogok túlnyomó többsége szöveges. A blog legyen érdekes a szem számára: színesítsük fotókkal, illusztrációkkal, ábrákkal vagy videóval. Így élvezetesebb lesz olvasni és a közönség nagyobb valószínűséggel tér vissza, vagy hivatkozza meg.

 

Alkalmazzunk humort

 

A humor komoly vonzó tényező lehet. Az emberek szeretnek nevetni, mosolyogni, kedvelik a találó, frappáns, intelligens fordulatokat. Rendszeresen írjunk valami vicceset; elhelyezhetünk egy rövid képregényt, karikatúrát vagy egy máshová mutató linket. Ilyesmire nem számítanak a B2B blog olvasók. Ha a bloggal a jókedvet társítják gondolatban, nagyobb eséllyel térnek vissza, vagy ajánlják az oldalt társalgásaik során.

 

Legyünk hitelesek

 

Úgy írjunk, mintha beszélgetnénk valakivel. Személyiségünket ne rejtsük véka alá. Az olvasók érezzék, hogy a szavak mögött ember áll. Ha egy szerzőt kedvelünk, az nem csak az illető által alkalmazott szavak miatt van, hanem stílusa miatt is. Stílusunk hassa át az írásokat. Így tudunk személyes kontaktust kialakítani.

 

Eredetiség

 

A B2B blog üzleti és személyes hitelünk, elismertségünk megalapozásért sokat tehet. A legjobbak, a piacvezetők azonban sohasem majmolnak. Nem ismétlik szolgai módon mások szavait, véleményét. Hallassuk egyedi véleményünket. „Fordítsuk le” mások számára tapasztalatainkat. Legyen kihívás az olvasó számára is a másként gondolkodás. Tegyünk le valami újszerűt az asztalra, amit máshol nem találnak meg könnyen.

 

Ne reklámozzuk magunkat nyilvánvalóan

 

Így veszítünk olvasót a leggyorsabban. Tudom, hogy minden vállalkozás végső célja az eladás, de a B2B blog olvasó nem a TV Shopos maszlagra kíváncsi. Lehet írni termékünkről, szolgáltatásunkról, de úgy, hogy az az olvasó segítségére legyen, és nem a nyomulást érzi rajta.

 

Hozzunk létre viselkedési kódexet

 

Blogunk olvasóit, szerzőit tájékoztassuk elvárásainkról. Határozzunk meg néhány alapszabályt az írók és azok számára, akik bekapcsolódnak a társalgásba. Számos területet érinthetünk egy viselkedési kódexben: összeférhetetlenség kizárása, hogyan illik plagizálás nélkül idézni, hivatkozásokat elhelyezni, elkötelezettség a hibák azonnali javítására, a hozzászólások megjelenítése, milyen körülmények között nem jelenítünk meg hozzászólást, illetve bármi más. A magatartási kódex az olvasók számára sokat elmond vállalkozásunkról és rólunk.

 

Összpontosítsunk

 

Az üzleti világ nem kíváncsi az általános frázisokra. Legyünk egy adott terület szakértő művelői. Sokkal könnyebb hihetőnek, hitelesnek lennünk egy szűk területen, mint mindennel foglalkozni. Lehet, hogy így kevesebben fordulnak hozzánk, de sokkal erősebb köteléket alakíthatunk ki az ügyfelekkel.

 

 

8 tipp az olvasott B2B bloghoz
Szerző: 
Az Üzleti Ajánlatok.hu-t üzemeltető Konita Szolgáltató Bt. ügyvezetője. A térségfejlesztés, vállalkozásfejlesztés tizenéves béklyójából egyelőre nem sikerült szabadulnom. Ezen motiváció egyik gyümölcse az Üzleti Ajánlatok.hu, melyet szerencsém volt és van kiváló csapatban építeni és működtetni. A fenti feladatok jellemzően nem nyolc órás munkát jelentenek, így néha jól esik egy kis „Business Café”… készítsük, fogyasszuk együtt!
comments powered by Disqus